7 Aralık 2007 Cuma

Etimek Tatlısı ve Eski Dostlar..

Perşembe akşamı yıllardır görmediğim arkadaşlarım bendeydi.İkimiz de 4 yıldır Ankara'da yaşıyor olmamıza rağmen bir türlü denk düşürüp görüşememiştik.Öyle ki o iki yaşında kızıyla ben 1 yaşındaki oğlumla çookk değişmiş olarak birbirimize ilk günkü sıcaklıklarla merhaba dedik.Çok güzel bir akşam geçirdik.Eskilerden yenilerden tüm lafların bellerini ooohhh bi güzel kırdıkk:) Çok eğlendik yani..En kısa zamanda görüşmek dileklerimizle ayrıldık e artık tahmin ettiğinizden daha az süreceğini umud ediyorum :p İşte onlar için hazırladığım sofra..
Bu tarif çok sevdiğim arkadaşım Aylin'e ait daha doğrusu ben ondan öğrendim.Oğlum yeni doğduğunda "ayy birileri olsa da accık bana yardım etse " dediğim yapayalnız günlerimde Aylin'im hızır gibi yetişmişti imdadıma ...1 hafta boyunca bize mis gibi yemekler yaptı ne güzel baktı bana..Bu iyiliğini asla unutmayacağım canım..Burdan tekrar sevgiler..
Geçelim tarife ..Hadi yapalım ,yiyelim neşelenelim :)

Malzemeler:
  • 8 tane etimek
  • 2 su bardağı su
  • yarımdan daha az limon
  • 2 su bardağı şeker
  • 3 su bardağı süt
  • 1 paket vanilya
  • 1 yemek kaşığı un
  • 1 yemek kaşığı buğday nişastası
  • 1 yemek kaşığı mısır nişastası
  • üzeri için hindistan cevizi ve ceviz

Yapılışı:

Önce etimekleri dikdörtgen bir kaba diziyoruz.Sonra suyu,şekeri limonu bir tencereye alıp kaynadıktan 5 dk sonra ateşten indirip etimekleri ıslatıyoruz.Şerbeti yaptığımız tencereye sütü,vanilyayı,unu ve nişastaları alıyoruz kısık ateşte yavaş yavaş pişiriyoruz.Kaynadıktan sonra kaşıktan akacak şekilde kıvam alınca ateşten indirip etimeklerin üzerine gezdiriyoruz.Tatlının üzerini hindistan cevizi ve normal ceviz ile süsleyip dolapta en az 6 saat beklettikten sonra servis yapıyoruz.Afiyet olsun

Not: Yazın üzerinde dondurma ile çok güzel oluyor .Tavsiye ederim

4 yorum:

Serpil ÇAĞLAYAN dedi ki...

Çok güzel ellerine sağlık. İşallah hayatında hep böyle güzel dostların olur. Ve hep böyle tatlı sohbetler..Bende beklerim sevgiler...

YESIMLI TARIFLER dedi ki...

bugün mutlaka etimek alyıorum listeye ekledim bile mutfak komşum belki bizde çok yakınız birbirimze geçen bir arkdaşla tanıştım caddelerimiz yan yana aramızdan sokak bile geçmiyor hayat böyle işte
sonucu bildricem
sevgilerr

zerrin - misss dedi ki...

Yaşasın çatur çutur kırılan sohbet belleri :))

ne hoş olmuş. Eski dostlarla buluşma sanki kaldığı yerden devam ediyor değil mi..

hiç araya zaman girmemiş gibi...

Tatlıda nefis ellerinize sağlık.

Sıcacık sevgiler..
www.misssgibi.com

Neşeli Sesler dedi ki...

Serpil çookk teşekkür ediyorum.
Yesimli tarifle sonucunu merakla bekliyorum ama pişman olmayacaksın ;)
Zerrin-miss evet gerçekten yaşasıınn:) Eski dostlar çok özel oluyor gerçekten ...
hepinize sevgilerrr..