25 Aralık 2007 Salı

Brokoli Salatası

En sevdiğim salatalardan biri olan bu salata ile haftaya başlayalım...Brokoli ile ben üniversite hayatımda tanıştım.Bizim olduğumuz ilçede böyle brokoliymiş ananasmış karnıbaharmış gibi sebzeler meyveler olmazdı ee doğal olarak biz de nasıl yapılacağını ve yenileceğini bilmezdikk..Ama artık çok severek bu sebzeleri pişirip yiyoruz.İyiki de yiyoruz çünküü çok faydalı ...Hadi yapalım yiyelim neşelenelim:)
  • yarım kg brokoli
  • 1 küçük boy kırmızı soğan
  • 3 diş sarımsak
  • biraz tuz
  • çok az köri (olmazsa da olur)
  • 1 yemek kaşığı zeytinyağı
  • yarım limon
  • Üzerini süslemek için çeri domates

yapılışı;

Benim düdüklü tenceremin sebze haşlama kısmı var.Ben sebzeleri orda buharda pişirdim ama eğer yoksa brokolileri tencereye ters çevirip dizin 1 çay bardağı su katıp 10 dk kısık ateşte haşlayıp süzün.İçine soğanı ince ince doğrayın sarımsakları rendeleyin.Tuzu,limonu,zeytinyağını ekleyim karışımı servis kabına alın.Üzerini domatesle süsleyin.Afiyet olsun...


1 yorum:

Adsız dedi ki...

Merhaba,

nefis olmuş bu salata.

ben midemi dinlendireceğim zaman brokoli yiyorum. Öyle iyi hissediyorum ki.

Nefis gözüküyor.

ellerinize sağlık
sıcacık sevgiler.
www.misssgibi.com