10 Aralık 2007 Pazartesi

Bir Opera Bir Fırında Dolma...








Cumartesi akşamı kızları ayarttım hadi dedim bişiler yapalım..Napalım napalım derkene en iyisi çocukları babalarına bırakalım biz de tiyatroya filan gidelim dedik.Eeee tabi yer yokkk operalara baktıkk.Bi de ne görelim "Modern Dans Gösterisi " varmış hemen biletleri aldık doğru seyretmeye.Süslendik püslendik operaya gitcez ya öle pecmürde olmayalım dedik ve gittik.Aylardır yani 10 aydır gittiğim ilk yer ve yaptığım ilk aktivite olması sebebi ile çok heyecanlıydım açıkcası.Meğer gösteri hüzünlü çıkmazmı ilk yarı çok hüzünlüydü neyse ikinci yarı epey eğlendik.Çok iyi oldu nefes almış olduk.Ertesi güne de muhteşem dolmalarımı yapmak için bayağı enerji dolu idim.Gerçekten de çok hoş oldular...Hadi yapalım yiyelim neşelenelim :)

Malzemeler;

  • 300 gr kıyma iki kere çekilmiş olcak
  • 1 çay bardağı kırık pirinç normal de olur
  • 1 yemek kaşığı salça
  • 1 çay kaşığı tuz
  • 2 çay kaşığı karabiber
  • yarım demet maydanoz ince kıyılmış olcak
  • 3 baş yaş soğan ince kıyılmış olcak
  • 1 orta boy rendelenmiş kuru soğan
  • 1 çay kaşığı kuru nane
  • 2 yemek kaşığı zeytinyağı
  • 3 yemek kaşığı tereyağı
  • 2 bardak kaynar su
  • yarım kilo dolmalık biber

Yapılışı:

Su,tereyağı biberler hariç dier malzemeleri bir kaba alıp iice yoğuruyosunuz.Biberlerin içini temizleyip einize çok hafif tuz alarak içlerini ovuyorsunuz ve sonra iğne ile bir kaç delik açıyorsunuz.Sonra karışımı içlerine doldurup fırın tepsisine diziyorsunuz.Üzerine kesilmiş tereyağı ve sıcak suyu ilave ediyorsunuz.Ben sıcak suya tuz katmadım ama oğlum bizim yemeklerimizden yemeye başladığı için tuz miktarı az olsun diye bunu yapıyorum.Siz suya tuz ve bir çay kaşığı salça ilave edebilirsiniz.Önce sıcak fırında 200 derecede 35 dk üzeri aleminyum folyo ile kapalı olarak sonra 180 derecede 30 dk folyoyu çıkararak pişiriyorsunuz.5 dk da fırında dinlendirip servis ediyorsunuz.Afiyet olsunn...Benim iç fazla geldi kalanları kabak dolması yaptım.Onlar da gayet güzel oldu.Oğlum bile namnam diye diye yedi::)

3 yorum:

zerrin - misss dedi ki...

canım benim,

ne güzel olmuş modern dans gösterisi.. Özendim bende.. :)

Ve dolmayla nefis bağlantılı :)))))

Canımmm bu sırada fırında hiç dolma yapmadım öyle leziz görünüyorki çok merak ettim.

ellerine sağlık.

Sıcacık sevgiler..
www.misssgibi.com

Neşeli Sesler dedi ki...

Zerrin ,
Gel ankaraya seni de götürelim danslara:)
Fırında dolma yaptığın için asla pişman olmayacaksın hatta tencereleri atıp herşeyi fırında yapacaksın:)Abarttım ama gerçekten güzel oluyor.

ece kralice dedi ki...

pek okumadım ama yinede tatlarını çok nefis olduğunu düşünüyorum.ben siteme yeni bir şiir yazdım lütfen sende onu oku ve yorumunu yaz. sana bir sorum olacak. mert şu yarışmayı kazandı mı? bunun cevabını bana verebilirsen bugün veremezsen çette yazarız
aaa sen e-mailini açsana
chat
çet arkadaşın ece