29 Kasım 2007 Perşembe

Kuş Üzümlü Pirinç Pilavı

Evet her güne bir tarif oldu bu aralar ama her zaman olmaz söyleyim bak:) Küçük bebekli ve çalışan bir anne olarak beni mazur görürsünüz heralde.Eşim pilavı çok fazla sevdiği için haftada en az 1 kere yapmaya çalışırım.Benim pek fazla aram olmadığından böyle içine değişik şeyler katarak neşe katıyorum..Böylece neşeli seslerin neşeli pilavları olmuş oluyor.:)
Memlekette lokantacı komşularımız vardı.Muhteşem pilav yaparlardı.Bir gün konuşurken işin sırrını öğrendim ama bugüne kadar hiç denemedim.Meğer bu arkadaşlar pilavın kaynar suyunu döktükten sonra 5 dk kadar pişirip önceden ısıtılmış fırında pişirmesine devam ediyorlarmış.Pilav piştikten sonra da üzerini kalın bir örtüyle güzelce kapatıp 20 dk kendi halinde kapağını hiç açmadan demlenmeye bırakıyorlarmış.Anlatması benden denemesi hepimizden bakalım.Kolay gelsin..:) Yapalım,yiyelim neşelenelim :)
  • 1 kase önceden kaynar ve tuzlu suda en az 2 saat bekletilmiş pirinç
  • 2 yemek kaşığı sıvıyağ
  • 1 yemek kaşığı tereyağı
  • 1.5 kase kaynar su
  • 1 çay kaşığı tuz
  • 1 yemek kaşığı kuş üzümü

Yapılışı;

Sıvıyağı ve tereyağını tencereye alıp iyice kızarana kadar bekleyin ve içine 1 çay kaşığı tuzu atın.Sonra yıkanıp suyu iyice süzülmüş pirinci ekleyip kısık ateşte 2 dk kadar kavurun ve 1.5 kase kaynar suyu ekleyin.3 dk piştikten sonra ayıklanıp yıkanmış kuş üzümlerini içine ekleyin ve suyunu çekene kadar pişrin.Piştikten sonra ağzını açmadan ılımasını bekleyin.Afiyet olsun.

1 yorum:

Adsız dedi ki...

ben öğrenciyim. ilk defa pilav yapacam. umarım güzel olur. gerçi 2 saat suda bekletme kısmı büyük ihtimalle diri olmaması içindir. oldukça yaratıcı.