28 Kasım 2007 Çarşamba

Kara Lahana Sarması

Evet Trabzon yöresinin vazgeçilmezii..Yapımı zahmetli olduğundan özel misafirler,davetler için yapılır.Sağolsun anneciğim Trabzondan gelirken yapıp getirmiş hemen pişiriverdik.Resimde belli olmuyor tam ama dumanı üzerinde oohhhh kokusunu alır gibiyim..:) Çok severim de ..Herkes değişik baharatlar kullanıyor fakat annem böyle yapıyor ve annemin yaptığı benim çok hoşuma gittiği için ben de böyle yapmayı tercih ediyorum .Tarifleri kendi damak tadımıza göre veriyorum. Yapalım , yiyelim neşelenelim :)

Malzemeler;
  • 1 demet tuzlu suda haşlanmış kara lahana
  • 1 su bardağı bulgur
  • 1 çay bardağı kırık prinç
  • 400 gr kıyma
  • 2 çay kaşığı karabiber
  • 1 büyük boy rendelenmiş kuru soğan
  • yarım demet ince kıyılmış maydanoz
  • 2 çay kaşığı tuz
  • 1 çorba kaşığı salça

İsteğe bağlı olarak 1-2 parça kemikli et tencerenin dibine kavurulabilir.Ama böyle yaparsanız daha güzel olacaktır.

Yapılışı;

İç malzemeleri hazırlayıp elimizle yoğuruyoruz.Haşlanmış lahanalarla yaprak sarması yapar gibi sarıyoruz.Fakat yaprak sarması ince uzun olur bu sarma biraz tombul ve kısa oluyor.Bu nedenle iç malzemesini fazla tutmak gerekiyor ki tombul olsun.Eğer sarmaların içini az tutarsanız sürekli lahana tadı hissedersiniz.Sarmaları sarıp bir kenara aldıktan sonra eğer kemikli et varsa tencerenin dibinde 2 çorba kaşığı yağ 1 çorba kaşığı salça ile etleri kavurup sarmaları üzerine yerleştiriyorsunuz.Sarmaların hizasına gelecek şekilde su ekleyip çok kısık ateşte en az 1 saat pişiriyorsunuz.İndirmeden evvel tadına bakın çünkü karalahana zor pişen bir sebzedir.Resimdeki sarmalarda ben kemikli et olmadığı için koymadım.Bu tamamen tercihe bağlıdır.Ama çok güzel bir tat kattığı garantisini verebilirim.Afiyet olsunn..


2 yorum:

hasan dedi ki...

HIMMM.TARİF ÇOK GÜZEL.BEN DE AYNEN SİZİN TARİFİNİZİ UYGULADIM VE MÜTHİŞ Bİ SANAT ESERİ MEYDANA ÇIKTI.ÇOK GÜZEL.DEVAMINI SABIRSIZLIKLA BEKLİYORUMM.

Neşeli Sesler dedi ki...

Hasan sonuç güzelse benden iisi var mı? çok memnun oldum afiyet olsunn...