27 Kasım 2007 Salı

Cevizli Üzümlü Muffinler

Bu haftaki ilk tarifime yapmayı çok sevdiğim muffinlerle başlıyorum.Hayatımda ilk kez http://www.mekanımızmutfak.net/ deki arkadaşlarıma özenip muffin yapmaya kalktım iyi ki yapmışım çok seviyorum yaa ..Çeşit çeşit yap dur:)Zaman zaman burda okuyan kuzenim için de yapıyorum "Yurtta çocuklar bayram ediyor" dedikçe daha da hoşuma gidiyor.Bu muffinleri de onlar için yapmıştım tarife geçelim ...Yapalım , yiyelim neşelenelim :)
Malzemeler;
  • 3 yumurta
  • 1 su bardağı şeker (ama ben şekersiz sevdiğim için 1 parmak az koyuyorum)
  • 1 su bardağından çok az daha fazla süt
  • 1 su bardağından 2 parmak eksik sıvıyağ (yağı çok olunca kek basık oluyor)
  • 1 çay bardağı ince çekilmiş ceviz
  • 1 çay bardağı kuru üzüm
  • 1 paket kabartma tozu
  • 1 paket vanilya
  • un miktarı aslında yazmak zor çünkü ben kekleri daha sıkı olsun diye biraz koyu kıcamda yapıyorum.Ama normal kek kalıbında yapıcaksam daha akıcı yapıyorum.Kaşıktan hamur yavaş akacak şekilde olana kadar un koyuyorum.

Yapılışı;

Yuımurta ile şekeri iyice eriyene kadar çırpın.Mikserde yaklaşık 10 dk ya tekabül ediyor.Sütü ve yağı ekleyip biraz daha çırpın.Sonra un,kabartma tozu,vanilyayı elekten geçirerek ekleyipo çırpın.Unu ekledikten sonra çok fazla çırpmayın sadece kıvam alması yeterli olacak.Sonra cevizi ve üzümü ekleyin.Kalıplara yerleştirdikten sonra sıcak fırında 175 derecede 18 dk pişirin.Afiyet olsun...